Podcast stúdióhoz szükséges eszközök
A podcast az egyik legnépszerűbb tartalomtípus ma, így nem meglepő, hogy egyre több cég próbálja felhasználni üzleti céljaik elérésére. A podcast készítésnek rengeteg előnye van, azonban csak akkor működik mint marketing eszköz, ha tartalmilag és technikailag is kiváló minőségű. Ebben a cikkben elmondjuk, milyen eszközökre van szükség egy podcast stúdióhoz, és hogy milyen előnyökkel jár a podcast készítés a cégek számára.
A podcast a rádió utódja?
A podcastet nem véletlenül emlegetik sokan a rádió utódjaként. Az online audio szolgáltatás ugyanis a rádióhoz hasonló szerepet tölt be – szinte bármikor hallgathatjuk a podcastet valamilyen más tevékenységgel párhuzamosan online vagy offline, az eszközünkre letöltve.
Szórakozásra, tanulásra és tájékozódásra egyaránt kiváló.
Nemcsak a médiafogyasztók, hanem a cégek számára is számos előnyt kínál a podcast, hiszen könnyen és hatékonyan érhetik el ezzel a kontent típussal a célközönséget.
Mi kell a podcast készítéshez?
Hiába szuper a téma, amelyet feldolgozol, hiába van tele hasznos tudnivalókkal és érdekes gondolatokkal a podcasted, ha rossz a hangminőség, nem fogsz sikereket elérni vele.
Tény, hogy ma már az okostelefonok is alkalmasak hangrögzítésre, ám, ha üzleti célokra szánod a podcasteket, akkor be kell ruháznod megfelelő technikára!
Mielőtt bármit beszereznél, egy kiváló akusztikai adottságokkal rendelkező helyiséget kell találnod, ahol nem zavarja meg a felvételeket az utcáról beszűrődő zaj, és ahol tökéletes hangzású podcasteket tudsz készíteni.
Természetesen szükséged lesz egy profi mikrofonra, és ha az nem közvetlenül kapcsolódik a gépedre, akkor egy hangkeverő is kelleni fog.
Ha videó podcastekben is gondolkodsz, akkor természetesen kamerára, objektívekre, memóriakártyákra, fényekre és állványokra is szükséged lesz, hiszen ez esetben a képminőségnek is professzionálisnak kell lennie.
A podcast készítés előnyei
Kiváló eszköz vevőszerzésre
A releváns információkat tartalmazó, minőségi tartalmak a szimpátia és a bizalom elnyerését eredményezik, és közvetve hozzájárulnak a vevőszám emelkedéséhez.
Kapcsolatépítési lehetőségek podcasttel
Egy-két órás podcast felvétel alatt el tudod mélyíteni a kapcsolatodat a vendégeiddel, akik lehet, hogy később a partnereid vagy az ügyfeleid lesznek!
Ráadásul a közös szereplésből is profitálhatsz, hiszen, ha az illető egy szaktekintély, akkor az együttműködés téged is hitelesít.
A céges podcast terjesztése egyszerű
Ez a kontent típus képes a leginkább az organikus terjedésre, hiszen, ha jól sikerül, valószínűleg a vendéged is megosztja, és ezzel a podcast a saját követőtáborod mellett az övéhez is, akik így téged is megismernek.
Sokoldalú felhasználhatóság
A podcastből később további mikrotartalmakat állíthatsz elő – kiemelhetsz egy idézetet vagy akár egy hosszabb bekezdést, amelyet felhasználhatsz a social media posztoknál, a blogoldaladon vagy más szöveges tartalom készítésénél.
A videó podcastből pedig szuper shortok állíthatók elő YouTube-ra vagy Tiktokra, ahonnan tovább oszthatók e-mailben, a közösségi médiában vagy szövegbe ágyazott linkként.
A hatékony tartalomgyártásban rengeteget segíthet egy profi marketing ügynökség.
Néhány podcast statisztika
- A podcast hallgatók száma 2022-ben meghaladta a 424,2 millió főt világszerte – 2024-re várhatóan eléri az 504,9 millió főt.
- Jelenleg több mint 5 millió podcast csatorna és 70 millió epizód létezik.
- A hallgatók 80%-a figyel a podcast-hirdetésekre, és 60%-uk vásárolt is podcast hirdetés alapján.